Friday, March 20, 2009

SiNeTRoN- iNTaN

Tetiba je tulis pasal citer ni yek...Actually tgh dengar lagu 'Ruang Rindu' from Letto..Seem the theme song for Intan is Ruang Rindu...asal kuar lagu ni jer aku teringat citer Intan..Saper lagi meminati citer ni jerit je yerrr!!Walaupun aku tak dgr...hehehehhe...

Actually aku follow citer ni masa mula2 jer dulu...pastu tgh2 aku dah drop sikit2...sebab citer ni mula lambat,mata cek tak tahan la ngantuk....huhuhuu...pastu ni dah last2 series ni aku ikut balik...dah episod 150 plus dah...eh ye ke...ke 180 plus aaa...aku pun tak perasan...kalau indon nyer sinetron tak sah kalau tak sampai 200 episod..penat cek nak ikut tiap2 malam..walaupun ada ulangan tiap2 petang n hujung minggu..tapi cek mana la sempat...balik pun dah lambat..ururururu...

So for those tak penah tgk citer ni..aku nak kasi sikit la sinopsis dia..Kisah pasal Intan,semua pergolakan dalam hidup dia..ngan keluarga mertuanyer dgn penyakitnyer..memacam la..Actually Intan ni terlanjur ngan Ello anak org kaya,pastu keluarga Ello tak nak terima Intan walaupun depa ni dah kawin.Pastu Ello accident, meninggal.Tinggal le Intan kat umah mentua dia tgh dok peknen...Mmg sedih le kena layan cam org terbuang je...sian Intan..Pastu dah bersalin tu, mak Ello dah suka kat Intan.Pastu Intan dah jumpa balik mak kandung dia yg tgh sakit buah pinggang dan perlukan penderma utk buah pinggang..So Intan ni derma le buah pinggang dia..At the same time ada le Dr ni ngorat Intan, namanyer Rado.. Intan tak mau mulanyer pastu depa couple. MAsa depa nak minta kawin, keluarga mentua Intan tak kasi, sbb suh kawin ngan abg ipar Intan,Remi..Intan tak mau gak..Pastu last2 selepas bnyk cabaran depa ni kawin gak..Sekali Rado n Rangga(anak Intan ngan Ello) accident.Rangga meninggal, Rado buta. Pastu nenek Intan lak meninggal(Intan dibela neneknyer),Rado lak terlibat dalam kebakaran dan hilang ingatan dan dia ditukarkan identiti oleh sorang minah ni.Intan ingat Rado pun dah meninggal..So mmg sedih giler la...Intan jumpa gak Rado,tapi Rado tak ingat kat Intan dan Intan pun assume that man is not Rado..Ntah camner(aku tak tgk tgh2 citer ni), Rado dah ingat balik dan kembali kat Intan. PAstu sekrang ni Rado dipaksa kawin ngan org lain oleh mak Rado supaya Rado dapat anak dan dia dapat cucu.Rahim Intan lemah so kemungkinan dia tak leh mengandung.Tapi minah yg diupah utk melahirkan anak Rado dah mengandung anak BF dia..Rado pun tak mau kat pompuan ni(Nita).So bila terbongkar Nita pregnant anak BF dia bukan Rado, mak Rado marah benget sampai pengsan. Kat spital masa tgh tgk mak Rado, Intan lak pengsan..rupa2nyer dia pregnant 2bln..Dr tak berapa benarkan dia teruskan mengandung..tapi mak Rado nak gak Intan mengandung..sebab kandungan itu boleh membehayakan Intan since dia pun ada sakit buah pinggang. So..mlm ni tak tau lak citer apa...Nnt korang layan je la yek..tiap mlm kul 11 di Astro Prima...Isnin sampai Jumaat..

Penat menaip sinopsis ni....heheheehhe...rehat sat...bebila nnt aku smbg citer di PSU lak....heheheh

2 comments:

~iFsYudz~ said...

aku pun ikut gak citer ni..tp saikin on-off sket psl nyampah n aku tgh hot mood baca shopaholic keke ...td mlm dia dah bersalin tp mertua dia tukar baby tu kan?
sabo je la...
ada sampai 263 episodes kan? panjang lagi weh, aku tgk bulan depan je la sure tak lepas apa2 nyer kekeke

Unknown said...

syud -> pnjg lagi ke???aku ingatkan sampai 200 jer...tu aku pulun dok tgk minggu ni..sampai tahan2 ngantuk.cuma tak sampai tahap kena letak mancis kat mata je...hahahah..